Ja wa nou me oe "hebbu allus kunne vinduhhh". Is dat nou klantvriendelijkheid?

Beste manager van de supermarkt bij ons om de hoek,

 

Omdat wij nogal eens misgrijpen in ons keukenkastje en jullie AH lekker dichtbij is, denk ik dat ik gemiddeld toch wel zo'n keer of 6 tot 7 per week bij jullie over de vloer kom. Ik overweeg echter om voortaan door te lopen naar een andere supermarkt. Ik voel mij namelijk steeds meer lastig gevallen met irrelevante vragen van uw caissières.

 

Het kan aan mij liggen maar wanneer ik enkel een fles Glorix bij u kom kopen en ik vervolgens de wat ongeïnteresseerd, dwangmatig uitgesproken vraag "had u alles kunnen vinden?" gesteld krijg van uw kassière, dan krijg ik daar enigszins het gevoel bij dat ik als INFANTIEL word beschouwd. Geloof me, mocht ik iets niet kunnen vinden dan ben ik in staat om dat bij een van uw medewerkers kenbaar te maken en wel voordat ik de kassa bereik.

 

Vanzelfsprekend begrijp ik dat het marketingmiepje op het hoofdkantoor van AH ergens ver weg ook wat invloed wil hebben. Maar ik vind het toch belangrijk om u te melden dat deze vraag die vast gericht zal zijn op vergroting van de klanttevredenheid, bij mij exact het omgekeerde bereikt. En dan nog met name vanwege de plichtmatige toon waarop deze wordt gesteld. Ik begrijp het wel want ik zou het ook mijn strot niet uitkrijgen. De druk van het bezoek van de mysteryshopper zal echter wel groot zijn.

 

Hoe dan ook wat mij betreft hulde aan die paar dames achter de kassa die het goed begrepen hebben en die weten dat ik als vaste klant mijn weg wel weet. Dat ze me vragen wanneer ik de kleine Hanna van 2 (ja ze kennen haar naam zelfs) weer eens meeneem " want dat is toch zo'n grappig en knap ding" daar krijg ik pas een klantvriendelijk en prettig gevoel van.

 

Dus alstublieft, geef uw personeel de ruimte om als daadwerkelijk geïnteresseerde mensen met klanten te communiceren en niet als robots.

 

Lezer roept het voort svp, dat deze commerciële onzingewoontes weer gauw uit de mode mogen raken. En ondernemers van Nederland: neem hier s.v.p. geen voorbeeld aan.

 

Zo dat lucht op zeg.

Reactie schrijven

Commentaren: 0